İyi Baskıları Durdurun! Yalnız Yaşamaya Karşı Tepki Başladı

click fraud protection

Sıcaklığın tadını çıkardın mı yalnız yaşam hakkında iyi basın? Şunu kabul etmekten hoşlandınız mı? yalnız yaşamak mutlu, sağlıklı, neşeli olabilir, ve - bazılarına şaşırtıcı bir şekilde - diğer insanlarla gelişmiş bağlantı deneyimi? Yapabilirken tadını çıkarın. Boşluk başlıyor.

"Yalnız yaşayan insanlar 'daha depresyonda," diye ilan etti BBC. "Yalnız yaşamak, depresyon gençlerde ve orta yaşlı yetişkinler "dedi. Huffington Post. Araştırma tarif ettikleri problemlerle dolu (burada sadece büyük olanlardan birkaçına odaklanacağım), ancak kaçırmak kolaydır çünkü çalışma iyi bir araştırmanın yüzeysel özelliklerinden bazılarına sahiptir tasarlamak.

2000 yılında araştırmacılar, 30 ila 65 yaşları arasında birkaç bin Fin'i araştırarak başladılar. Katılımcılara yaşam düzenlemeleri ve demografik özellikleri, sosyal destekleri ve bazı sağlık davranışları hakkında sorular soruldu. Onlara depresyonda hissetme hakkında hiç soru sorulmadı. Daha sonra o noktaya döneceğim.

Finlandiya, tüm ayaktan nüfusu ve doktor tarafından reçete edilen tüm geri ödemeleri kapsayan Ulusal Reçete Kaydı ile reçeteli ilaç kullanımı ile ilgili sekmeleri tutar "Araştırmacılar 2000 ve 2001'de katılımcıları işe almaya başladığında sicile girdiler ve satın alımlarını kontrol etmeye devam ettiler." reçete

Anti-depresanlar 2008'e kadar.

İlk başta kulağa harika gelen kısım bu. Deneysel araştırma mümkün olmadığında boylamsal araştırmanın önemini her zaman vaaz ediyorum. (İnsanları tek başlarına ya da başkalarıyla yaşamak için rastgele atayamayız - bunu kendileri için seçerler.) Bir sonraki en iyi şey rastgele görevlendirme deneyi, aynı insanların yaşam durumları değiştikçe zaman içinde çalıştıkları, ilgi durumunun da değişip değişmediğini görmek için bu durum medeni hal veya yaşam düzenlemeleri veya başka bir şeydir buna göre. Yani Eğer araştırmacılar aynı insanları 7 veya 8 yıl boyunca takip ettiler ve her yıl yaşamlarını sordular daha sonra depresyonlarının yaşam düzenlemeleriyle değişip değişmediğini görmek isteyen etkileyici. Örneğin, dul kalmış ve on yıllardır ilk kez yalnız yaşayan insanlar gerçekten daha fazla ilk defa, kendilerine ait çok istekli bir yeri göze alabilenler, vardı.

Çalışma böyle bir şey yapmadı. Araştırmacılar, katılımcıların ilk işe alındığı yaşam düzenlemelerini sadece bir kez sordular. Beyan Huffington Post'ta "Yalnız yaşayan insanların dörtte biri, eşler, aile veya oda arkadaşları ile yaşayanların sadece yüzde 16'sına kıyasla yedi yıllık bir çalışma " doğru. Yazarlar sadece araştırmanın ilk yılında katılımcıların yalnız mı yaşadıklarını bilirler. Önümüzdeki yedi yıl boyunca, yaşam düzenlemelerini birçok nedenden ötürü birçok kez değiştirmiş olabilirler.

Katılımcıların yaşam düzenlemeleri hakkında sorular sorulduğu ve yazarların ilacı kontrol ettiği bir zaman zarfında Kayıt defterinde, yalnız yaşayan insanların% 9,1'inin antidepresan reçeteleri doldurduğunu,% 5,7'sinin diğer insanlar. Araştırma yöntemlerinde giriş dersi aldıysanız, bunun gibi bir çalışmanın nedensellik hakkında hiçbir şey söylemediğini biliyorsunuz.

Huffington Post'un hikayesi neyin neye sebep olduğunu bilmediğimizi kabul ediyor - yalnız yaşam depresyona neden oluyor mu yoksa depresyon yalnız yaşama neden oluyor mu? Yine de üçüncü seçenek bunları geçiyor. Başka bir şey, hem yalnız yaşamak hem de antidepresan ilaçlar almak arkasındaki motivasyon olabilir. (Depresyonun hiçbir zaman değerlendirilmediğini unutmayın.)

İşte bir olasılık: kendi kendine yeterlilik. Belki kendi kendine yeterli ve kişisel ustalık duygusu olan insanlar (yaşam boyu bekar olan insanlar için özellikle önemli nitelikler) yalnız yaşamayı ve gerektiğinde kendilerine bakmayı tercih ederler. Reçeteli bir ilaca ihtiyaç duyabileceklerini düşünürlerse, doktorlarına danışırlar ve doktor kabul ederse, ilaç tedavisi. Belki başkalarıyla birlikte yaşayan insanların depresyona girme olasılığı daha yüksektir, ancak bu konuda herhangi bir şey yapma olasılığı daha düşüktür.

İşte metodolojik olandan daha felsefi bir soru. Yalnız yaşayanlara ve başkalarıyla birlikte yaşayanlara ve iki grubun ne kadar depresif hissettiği konusunda hiçbir fark bulamayanlara standart bir depresyon ölçüsü uyguladığınızı varsayalım. Ancak kayıt defterini kontrol ettiğinizde, yalnız yaşayan insanların daha fazlasının (yaklaşık% 6'ya kıyasla yaklaşık% 9) anti-depresan aldığını buldunuz. Sonuç ne olur? İki grubun da depresyon belirtilerine sahip olma olasılığının düşük olduğunu söyleyebilir misiniz, bu yüzden depresyon oranları aynıydı? Ya da tek başına yaşayan gruba ilaçlarını aldıklarını sayar ve depresyonu ölçmenin normal yollarından daha fazla depresyona girmedikleri halde daha depresif olarak mı çağırırsınız?

Literatürde fiziksel sağlık ile ilgili analojiler vardır. Bazen insanlara nasıl hissettikleri hakkında sorular sorulur. Ya iki grup eşit derecede düşük ağrı bildirdiyse, ancak gruplardan birindeki insanlar daha fazla aspirin aldıysa? Onlara acıları hakkında biriyle konuşmaları gerektiğini söyler misiniz?

BBC sadece böyle bir tavsiyede bulundu Bu çalışma hakkındaki hikayelerinde. Yanlış yaşamayı yalnız hissetmekle yalnız hissetmek ve konuşacak kimsesi olmayan makale şöyle dedi: "Yalnızlık ve izolasyon, nasıl hissettikleri hakkında konuşmak için daha az çıkışa sahip olan insanlarla sonuçlanır, bu da akıl sağlığı sorununu yönetmeye ve kurtarmaya gerçekten yardımcı olabileceğini bildiğimiz bir şeydir... Bu nedenle, yalnız yaşayan insanlara konuşma terapileri gibi en uygun tedavi verilmelidir... "

Ah, evet, bir kütle alalım Terapötik müdahale yalnız yaşayan tüm insanların hayatlarına Bunların sadece% 9'unun antidepresan aldığını unutmayın. (Ve belki de sonuç olarak depresyona girmezler.) Başkalarıyla birlikte yaşayan insanların yaklaşık% 6'sı da aynı reçeteleri dolduruyor, ancak hepsini bırakıyor - hiçbirinin yardıma ihtiyacı yok.

Yine, kimsenin yalnız yaşamayı iç karartıcı bir deneyim bulamadığını söylemiyorum. Sadece kanıtlarla desteklenmeyen battaniye ifadeleri yapmanın yanlış olduğunu düşünüyorum. Yalnız yaşam hakkında duygular - veya başka herhangi bir düzenleme - düzenlemenize nasıl ulaştığınıza ve gerçekten nasıl yaşamak istediğinize bağlı olacaktır. Yazarlar, makalelerinin sonunda bir cümleyle, " isteksizce yalnız yaşayanlara isteksizce yalnız yaşadı. "Ancak bu nokta, onu hiç BBC'lere dönüştürmedi makale.

[Bu medya raporlarıyla ilgili bilgi için Susan Hurt'a teşekkürler.]

GÜNCELLEME: Susan Hurt bunu okudu ve önemli bir nokta daha önerdi: Belki doktorlar yalnız yaşayan insanlar ve böylece antidepresanlar reçete etmek için birlikte yaşayan insanlardan daha hızlı diğerleri. Ne mutlu ki, Psyngle çok aydınlanmış bir hekime sahipti - Yorumlar bölümüne bakınız.

Cynthia tarafından 25 Mart 2012 - 6:34 tarihinde eklendi

Bu rapor kulağa kusurlu geliyor. Katılımcılar birlikte yaşama veya oda arkadaşlarına sahip olma, aileleriyle birlikte geri dönme veya evlat edinme Bu arada çocuklar ve çalışma yazarları yaşamlarındaki değişim hakkında hiçbir zaman bilemezlerdi koşullar.

Anonymous tarafından 25 Mart 2012 - 8:28 tarihinde eklendi

Ayrıca anksiyete, sigarayı bırakma, uyku problemleri, ağrı gibi depresyonun yanı sıra başka şeyler için anti depresanlar reçete edilir. Bilimsel topluluğun neden bu tür çalışmalara izin verdiğini anlamıyorum. Her şey doğru şekilde yapılmadıkça gerçekten hiç kimse iyi değil. Psikolojik topluluğun ciddiye alınmamasının nedenlerinden biri de budur. Ben bir psişik öğrenciyim ve çoğu çalışmayı ciddiye bile almıyorum, bu ne kadar kötü.

Anonymous tarafından 26 Mart 2012 - 10:59 tarihinde eklendi

Raporu okurken tam da böyle düşünüyordum. Anti-depresanlar sadece depresyonla savaşmak için değildir. Geçmişte özellikle kronik uykusuzluk için bir anti-depresan (Trazodone) reçete edildi. Birçok doktor uykusuzluk için reçete eder (ve Celexa'nın bunun için yaygın olarak Rx'ed olduğunu duyuyorum).

O zaman Trazodone bile kaygı için mükemmeldir ve ayrıca fiziksel ağrının fiziksel yerine zihinsel olabileceği durumlar için de mükemmeldir. Zyban sigarayı bırakma ilacı olarak kullanılır. Fluoksetin (genellikle Prozac olarak bilinir) bazen PMS için reçete edilir. Paxil bazen kaygı için reçete edilir. Devam etmem gerekiyor mu?

Bu nedenle, bu rapor çok ağır bir şekilde kusurludur. Anti-depresan = depresyonun temel varsayımını yapar. Hayır. Olmaz. Anti-depresanlar çok çeşitli etiket dışı kullanımlara sahiptir.

Onely tarafından 26 Mart 2012 - 23:51 tarihinde eklendi

HAHA, Anonymouses, ben de tam olarak bunu söyleyecektim. =) Büyük beyinler!

Antidepresanlar - şimdiye kadarki en kötü adlandırılmış ilaç mı?

CC

Anonymous tarafından 21 Nisan 2012 - 13:49 tarihinde eklendi

Eminim PMS, kaygı ve uykusuzluğun depresyonla güçlü bir şekilde ilişkili olduğunu bilmek sizi heyecanlandırmaz.

Psyngle tarafından 25 Mart 2012 - 13:53 tarihinde eklendi

Ağaç evi grafiği beni mutlu ve heyecanlandırıyor ve sanırım geçen yaz Vancouver Adası'nda kiraladığım ağaç evi. 1 için kuruldu ve iç 8 yaşındaki çocuğum daha önce hiç olmadığı kadar memnun kaldı. "Yalnız" yaşamak (hayvanlarla çevrili) hala benim için en büyük hayaldir.
İstekli yalnız kınamak var ve bu günlerde bir nedenden dolayı depresyonda hissediyorum - komşularım benim yerime giriyor. Mahalle yokuş aşağı gidiyor ve 03:00 parti gürültü norm haline geliyor. Depresyondayım çünkü yeterince yalnız değilim! Paylaşılan duvarları olmayan bir yer için tasarruf ediyorum. Rastgele kesintiye tabi olmayan arkadaşlarımı ve ailemi kendi şartlarımızda karşılayacağım.
Daha önce de söylediğim gibi, ciddi bir kafa travması sonrasında bir psikolog tarafından değerlendirildim ve nasıl yaşadığımı dinledikten sonra, biraz sürüklenme bekledim tecrit ve her şey hakkındaki raporunda, "anlamlı ve amaca yönelik bir hayat" yaşadığımı söyledi. Bunu çizmek için hangi soruların sorulacağını biliyordu dışarı.

Alan tarafından 25 Mart 2012 - 15:27 tarihinde eklendi

Birincisi,% 9,1'e kıyasla% 9,1'lik bir farkın istatistiksel olarak anlamlı olup olmadığını merak etmekti. Her iki grupta da insanların% 90'ından fazlası antidepresan kullanmıyordu.

İkincisi, bunun tek başına insanlara yönelik olmayabileceği konusunda uyarmaktı. Sonuçta, birçok bekârın oda arkadaşı ya da yalnız yaşamadıkları başka düzenlemeleri var.

İlgisiz bir notta Psyngle ile duvarları paylaşmamanın avantajları konusunda hemfikirim. Neyse ki benim mevcut kınamak oldukça sessiz.

Anonymous tarafından 25 Mart 2012 - 17:27 tarihinde eklendi

Bazen bekarlar ve çiftler arasındaki fark üzerine yorum yazdım, bazen bekarlar ilaçlara gidecek ve eşli biri yardım istemiyor. Bence bir kadın ve erkek arasındaki ritim bozulabilir. Bu nedenle, denge hassastır ve birisi "daha iyi" olursa eğilebilir.

Öneri B. 26 Mart 2012 tarihinde Piskopos - 10:28

Görünüşe göre sadece çalışma geçerli değil - aynı zamanda antidepresan alan insanların yüzdesindeki farklılıkların tüm kapsamda kaybolduğunu kabul ediyorum - çok, çok küçük! Ve bazı insanların yaşam tarzını seçmemiş olmaları ya da buna alışma sürecinde olmaları - insanların nasıl hissettikleri konusunda büyük bir fark yaratmalıdır. Bella haklı, bence bu "geleneksel" bir yaşam tarzına karşı tepkidir. Bununla birlikte, özgürlüğün, düşünmek ve yaratmak için sessiz zamanın ve tatmin edici iş, topluluk, sosyal ve sivil yaşam inşa etme yeteneğinden hoşlanan birçoğumuz var. Solo ve bekarlara karşı bazı sosyal önyargılarla mücadele etmek ve topluluğumuzu güçlendirmek için yeni bir çevrimiçi dergi olan Flying High Solo ( http://www.flyinghighsolo.com). İlginç insanlar, yerler, bilinmesi ve yapılması gerekenler hakkında makaleler içerir. Solo'nun norm olduğu bir medya alanı. Benim kim olduğumuz, nasıl yaşadığımız ve ne yaptığımız hakkında iyi hissetmemize yardımcı olmak için çabalarım. Bella'ya çalışmaları için teşekkür ediyorum, çünkü bu bana ilham kaynağı oldu.

Simone tarafından 26 Mart 2012 - 11:31 tarihinde eklendi

Dün NY Times'da bir bölümün ön sayfasında bir makale gördüm: Çubuk figürlerde iki büyük kalbi vardı ve çubuk figürleri el ele tutuşuyordu. Bu grafik sayfanın çoğunu kapladı. Makale, "bağlı bir ilişkideyseniz" el ele tutuşmanın sağlığınız için ne kadar iyi olduğu hakkındaydı (geri kalanını okumadım). Sonra sayfayı çevirirsiniz ve tüm hikayeler çekimler ve adaletsizlik ve genel yaşam berbatlığıyla ilgilidir. Benim düşüncem de buydu: Ah, yakın geçmişte mutlu, sağlıklı bekârlığın kapsamına bir tepki olacak. Bugün Bella'nın konusunu okumamın ne kadar şaşırmış olduğunu hayal edin!

Ancak kaç kişinin bekar olduğu ve bekarın önemli bir bölümü olmadığı sürece sayılarımızın nasıl arttığı göz önüne alındığında nüfus gerçekten mutsuz (ya da gerçekten evli olanların üstün olduğunu düşünmek için beyinleri yıkanmış), bu tür basın küçümseme. Tek bir anti-makale yayınlandığında yorumlar bölümlerinde bunu zaten görüyorsunuz.

Crimson tarafından 28 Mart 2012 - 17:07 tarihinde eklendi

Evet, Crimson'ın bile ara sıra mamografiye ihtiyacı var.

İşlerin sorunsuz geçeceğini düşündüm. Ama bekleme odasında kendimi rahat ettirdikten sonra radyoda çalan ülke müzik istasyonuyla bombalandım. Şarkı şöyle gitti, "Seninle evlendiğim için çok mutluyum, parmağına bir yüzük taktığım için çok mutluyum, sensiz kaybolurdum, sen benim herşeyimsin. "Daha fazla dayanamayacağım için beş dakika boyunca radyo istasyonuna katlandım. Resepsiyonist müzik beni rahatsız edici olduğunu söyledi ve o nazik müzik kapattı. Sonra huzurum vardı ve ruh halim aydınlandı.

Ama huzurum uzun sürmedi. Sonra formlar geldi. Evet, tahmin ettiniz, doktorun ben (hasta) evli, bekar, boşanmış ya da dul, ama eğer bir koruyucum olsaydı, evli, bekar, boşanmış ya da dul.

Bu yüzden tüm sorunun üzerine "ÖNEMLİ DEĞİL" yazdım. Hemşire evraklarımı toplamaya geldi ve konuşma şöyle oldu:

Ben: Medeni durumumu neden bilmeniz gerekiyor?

Hemşire: Bilmiyorum

Ben: soruya cevap vermedim

Hemşire: Tamam

Daha sonra, doktor ziyareti sorunsuz geçti.

SingleSusie tarafından 13 Nisan 2012 - 9:13 tarihinde eklendi

Yorumun beni kıkırdadı! İyi demiştim, Kızıl

Mike tarafından 31 Mart 2012 - 5:22 tarihinde eklendi

Artı yaşayanların artıları için alternatif bir bakış açısı:

http://www.guardian.co.uk/lifeandstyle/2012/mar/30/the-rise-of-solo-living/print

Makale bir pazar araştırma firması Euromonitor International'dan alıntılar.

SingleSusie tarafından 13 Nisan 2012 - 10:33 tarihinde eklendi

Mike, harika bir makale ve dikkatimize sunduğunuz için teşekkürler. Özellikle Colm Toibin'in kişisel katkısından keyif aldım.

Winslow Arizona tarafından 1 Nisan 2012 - 7:07 tarihinde eklendi

Yalnız yaşayan insanlar hakkındaki tüm bu sıkıcı şeyler bana Beatles'ın "Eve Gittiği" korosunu hatırlatıyor:

Evden ayrılıyor
Yalnız yaşadıktan sonra
Uzun yıllar boyunca

'O' aslında baskıcı, pasif-saldırgan ebeveynleriyle yaşıyordu. Böylece başkalarıyla yaşayabilir ve hala 'yalnız' olabilirsiniz.

Logic001 tarafından 1 Nisan 2012 - 10:22 tarihinde eklendi

İlerlemenin ilerlemesi için bir tepki var (Newton'un 3. Hareket Yasası, nesneler kadar toplum için de geçerli görünüyor). Bu yüzden çok dehşete kapılmadım.

Bununla birlikte, bunun bir kısmının dışa dönüklerin herkesin neden kendi başına mutlu olacağını anlayamadığını düşünüyorum. Ken'lerinin ötesinde, kendi başına bir şey yapan bir kişinin sefil olması gerektiğini varsayarlar. Göstermek için gidiyor, varsayımlara dikkat edin!

Mükemmel bir fincan kahve ve pencerenin dışında serin yeşil doğa ile, ben sadece ben kutsanmış sabah erken bu yazıyorum. Yakında diğer insanlarla başa çıkmak zorunda kalacağım (uyandıklarında). Ama şimdilik, evrimle olan bu geri getirici yalnızlık ve sessiz bağlantının tadını çıkaracağım. Ah...

Anonymous tarafından 1 Nisan 2012 - 19:38 tarihinde eklendi

Dışa dönüklük-içe dönüklük dinamiğinin burada olduğu konusunda kesinlikle katılıyorum. Son zamanlarda sadece tek bir yaşamın olumlu bir kapsama sahip olduğunu görmekle kalmayıp, aynı zamanda içe dönüklük de olduğunu görmekten mutluyum. İç içe geçmişlerin tek ve çocuksuz bir yaşam arama olasılıklarının daha yüksek olup olmadığını bilmek isterim. Kişisel deneyimime göre, bir eşe sahip olmak ve çocuklar kişisel alanımı sürekli istila etmek beni duvardan yukarı iterdi.

Anonymous tarafından 27 Temmuz 2014 - 10:59 pm tarihinde eklendi

Gerçek çalışmayı okumadım. Sadece şunu belirtmek istedim, yukarıdaki noktalara ek olarak, farklı
insanların yalnız yaşamalarının nedenleri. Özellikle, bazıları seçimle tek başına yaşarken, diğerleri biriyle / başkalarıyla yaşamayı içeren romantik, ailesel veya başka bir ilişki türünün kaybı sonucunda yalnız yaşıyor. Kayıp nedeniyle yalnız yaşayanların, onu seçen singletondan daha depresif olabileceğini umuyorum. Ayrıca, birisinin yalnız yaşaması sosyal olarak tecrit edildiği anlamına gelmez. Sık sık yalnız yaşamayı ve arkadaş edinmeyi seçtim. İş ve dışarıdaki faaliyetler ve toplum arasında, sakin bir eve geri dönmek gerekli bir mola olabilir!

instagram viewer